Esinemised

Ene Mägi on TTÜ lõpetanud toidutehnoloog, töötanud kokana ja toitlustuse juhina ning täiendanud oma teadmisi toitumisnõustajana. Kogemuste pagas, mis on praktikuna omandatud, annab toitumisnõustajale oskused tasakaalus menüüde koostamisel ja toidulauale parimate soovituste jagamisel.

Ene Mägi lähtub tervislike soovituste valikul tervisliku toitumise põhimõtetest ja tasakaalus päevamenüüst, mis tagab parima võimaliku tervise ja energia.

Toitumisnõustaja Ene Mägi:

Ene Mägi ETNÜ“Toitumisnõustajana olen seadnud endale eesmärgiks rääkida toitumisest lihtsalt ja selgelt pakkudes välja konkreetseid samme, kuidas tuua tervislik toitumine oma igapäevaellu. Minu põhirõhk on haiguste ennetamisel jagades teadmisi igapäevase tervisliku toitumise kohta. Sageli olen märganud, et meil on puudus olulistest teadmistest nagu toitumise põhimõtted või tasakaalu loomine oma menüüsse. Mõistes neid kahte väga olulist aspekti on juba kerge teha valikuid milliseid toiduaineid osta ja kuidas koostada menüüd, mis arvestab toitainete tasakaaluga.”

Tervisliku toitumise põhimõtted. Tervislik toitumine saab alguse kindlasti toitumisharjumuste muutmisest. Toitumisnõustamine on valdkond, mis tutvustab tervisliku toitumise põhimõtteid ja annab soovitusi valikute tegemisel.

Menüü planeerimisel on oluline kasutada toiduaineid võimalikult paljudest toidugruppidest, et saavutada menüü mitmekesisus. Teiseks on oluline saavutada põhitoitainete tasakaal vastavalt soovitustele.

Kuidas muuta oma toidulaud tervislikumaks ja milliseid valikuid eelistada? Kuidas leida õigeid vastuseid sellest tohutust infoküllusest, kuid samas segadust tekitavas olukorras? Kuidas saavutada tasakaalu ja milliseid valikuid teha? Kust alustada?

Teemad millel saame arutleda: toidugrupid, taimsed ja loomsed toiduained, portsjonite suurused, vahepalade tähtsus, tervislikud toiduvalmistamise viisid, energiavajadus, sool, suhkur, kohvi, toidulisandid, füüsiline koormus, mõtlemine.

Tasakaalus päevamenüü. Kas toiduainete ja toitude valik annab organismile vajalikul hulgal vitamiine, mineraalaineid ja muid toitaineid?

Kogemused menüü analüüsil on sageli näidanud puudujääke toitainete osas, kuid teadliku menüü koostamisega on võimalik neid puudujääke ennetada.

Üks oluline teema haiguste ennetamisel on vitamiinide, mineraalainete ja fütotoitainete vajalik tasakaal. Kuidas aru saada, kas organismil on nende ülioluliste toitainete puudujääk? Kas seda on võimalik kontrollida? Kust saame vajalikud toitained?

Totiainete tasakaaluga on otseselt seotud diabeet ja kaalutõus. Oluline on teada millise toidu tarbimisel saab organism energiat, millised toiduained “võtavad” energiat, samuti saab toitainete valikuga vähendada magusaisu.

Kuidas õige toitumisega hoida südant ja veresoonkonda? Milliseid rasvu peaks tarbima? Kas menüüs eelistada kala või liha? Millised toiduained annavad soola rohkem kui sa vajad?

Need ja paljud teisedki probleemid on seotud igapäevase menüüga. Tehes menüüs õigel ajal muudatusi on võimalik ennetada mitmeid probleeme.

Omavalitsused ja firmad, kus olen käinud esinemas:

  • Pirita Linnaosa Valitsus
  • Ida-Virumaa tervisenõukogu
  • Saue-Jõgisoo Haridusselts
  • Haabersti Linnaosa Valitsus
  • Türi Põhikool
  • Kesklinna Eakate Ülikool
  • UAB Nestle Baltics Eesti Filiaal
  • Eesti Ettevõtlike Noorte Koda
  • Tallinna Noorsootöö Keskus
  • Tallinna Konverentsid
  • Eesti Sojaliit
  • Eesti Maaomavalitsuste Liit
  • Kehtna Vallavalitsus
  • Jõgeva Maavalitsus
  • Märjamaa Gümnaasium
  • Saaremaa, Lümanda
  • Pärnumaa Omavalitsuste Liit
  • Olympus Estonia OÜ
  • Pärnumaa MTÜ Rabamaastik
  • Tallinna Kesklinna Valitsus
  • Ida-Viru Maavalitsus
  • Saku Vallavalitsus
  • MTÜ Terve Maailm
  • Rapla Maavalitsus
  • Rae Vallavalitsus
  • Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium
  • Võrumaa, Kubija hotell

Tulen meeleldi rääkima põhimõtetest, millele toetudes saab juba igaüks ise teha teadlikult tervislikke valikuid.

Minu kontaktid leiad siit:

Kontakt: Ene Mägi
Email: ene.magi[at]gmail.com
Tel.: +372 51 35 660