Kiviõlis “Sööme ära”

6.IMG_2065Sööme ära kampaania (toitumine.ee) peaks innustama meid kõiki sööma rohkem puuvilju, marju ja köögivilju. Tõenäoliselt ei ole meil eriti probleemi puuviljadega, sest õunte, pirnide, maasikate, vaarikatega jm. oleme rohkem harjunud. Köögivilju aga peame iga päev rohkem tarbima.

Kiviõlis toimus seminar, kus rääkisime puu- ja köögiviljade tähtsusest ja valmistasime ka praktiliselt toitu. Me teame kui oluline on iga päev süüa puu- ja köögivilju, kuid mitte kõik ei söönud 3 portsjonit. See on minimaalne kogus, millega peaksime ennast harjutama. ETTA soovitus on süüa 5-7 portsjonit köögivilju, 3-4 portsjonit puuvilju ja lisaks 2-3 portsjonit kaunvilju.

Mida rohkem erinevaid aedvilju me sööme, seda tõenäolisemalt saame kätte organismi jaoks vajalikud vitamiinid, mineraalained. Samuti sisaldavad aedviljad süsivesikuid, valke, kiudaineid ja üliolulisi fütotoitaineid. Teada ja tuntud tõde on, et meie tervis sõltub suurel määral sellest, mida me sööme.

Kui 80% söödud toidust peaks olema taimne, siis kui suur on see koguseliselt? Kas sa tead, kui suures koguse toitu päevas tarbid? Kui see kogus on 2 kg, siis peaks aedvilju, teravilju päevamenüüs olema 1,6 kg kokku. Tee “inventuur” oma tarbimises ja vaata kui suur osakaal on taimsel toidul.

Selleks, et ennetada haigusi vajab organism suurel määral toitaineid, mida annavad meile just puuviljad, marjad ja köögiviljad.