Tervisepäev traditsiooniks!

900568_button

Postkasti saabus e-mail: „Meil on ettevõttes traditsiooniks korraldada töötajatele tervisepäev. Seekord on meie sooviks üritus, mis suunatud tervislikule toitumisele.” Wau! Teema, mis on aktuaalne ja oluline iga päev ning võiks saada traditsiooniks igas firmas.

Toitumisega seoses on meil kõigil jutustada oma lugu, omad harjumused ja küsida oi kui palju küsimusi. Osalejate sooviks oli vaba suhtlemine ja seminar algas juba tutvustuse ajal küsimustega, millele andsin ka kohe vastused.  Pean seda väga oluliseks, sest nii on lihtsam teha uusi valikuid.

20131129_130145

Usun siiralt, et firma UAB Nestle Baltics
hea traditsioon innustab korraldama
tervispäeva paljudes firmades.

Lihtsad tervislikud valikud
Tutvustasin tooteid, mida ise kasutan ja mida olin tervisepäevale kaasa võtnud nii maitsmiseks kui ka ostmiseks. Olen veendunud, et uute valikutega on lihtsam alustada, kui oled seda näinud, maitsnud ja sellest rohkem kuulnud.

Harjumused
Selleks, et teha tervislikke valikuid, peame muutma oma harjumusi. Sageli on probleemiks see, et sööme üks-kaks korda päevas. Kui aga süüa sagedasti ja väikeste portsjonitena, siis muutused tervises annavad endast õige pea märku. Rõõm oli kuulda, et taimse toidu osakaal oli 70-80%, mis peakski meil kõigil selline olema. Kui kodus teised pere liikmed ei toeta alati tervislikke valikuid, siis tuleb leida ikka ja jälle vastus ühele küsimusele: KUIDAS saavutada peres optimaalne tasakaal toitumises.

Portsjonite arvestus
See on teema, mille järgi saaksid oma päevamenüü tasakaalu kontrollida. Üllatuseks oli ehk rasvade tasakaal ja küllastatud loomsete rasvade rohkus meie menüüs. Selle teema kohta on võimalus kodulehelt tellida tasuta toitumisjuhised, kus on juttu portsjonite arvestusest. Kui saame portsjonid tasakaalu, siis on suurtes piirides tasakaalus ka põhitoitained. Tasakaalus päevamenüü näidise saad tasuta tellida toitumisnõustaja blogi lehelt.

Tasakaal kas päeva või nädala lõikes?
Vahel kuuleme väidet, et toitumise tasakaalu peaksime saavutama vähemalt nädala lõikes. Kui mõnede toidugruppide osas võib selle väitega nõustuda, siis köögiviljade osas peame arvestama tasakaaluga iga päev. Toon ühe lihtsa näite. Ühel päeval sööme näiteks peotäie porgandisalatit (1portsjon), teisel päeval peotäie kurgi-tomati salatit(1portsjon) ja rohkem köögivilja päevamenüüs ei ole. See tähendab seda, et esimese ja teise päeva puudujääk köögiviljade osas on minimaalselt 8portsjonit. Nüüd küsimus! Kas kolmandal päeval oleme suutelised sööma 8 portsjonit köögivilja (kahe päeva puudujääk) + 5portsjonit (kolmanda päeva soovitus). Ilmselt mitte! See tähendab, et saada köögiviljadest vajalikus koguses toitaineid, peame iga päev sööma köögivilju vähemalt 5 portsjonit. See on ülioluline!

Parimad toiduvalikud
Rääkisime riisist, tatrast, täisteratoodetest, kaunviljadest, paljudest idanditest, taimsetest leivakatetest, sooladest, suhkrutest. Paljudest maitsmiseks valmistatud valikutest meeldis aga kõige rohkem kikerherne pasteet ehk hummus, hernest idandid, õunast kuivküpsis, suhkrutest Indiaani suhkur. Parimate valikute tegemiseks leia endale võimalus talutoodete ostmiseks. Selliseid võimalusi on päris palju. Üks võrgustik on OTT (otse tootjalt tarbijale). Otselingid leiad lehelt Toitumisnõustaja Sõnumid/8

Toidulisandid
Kui portsjonite arvestusega saame põhitoitained tasakaalu, siis vitamiinide ja mineraalainete osas on vahel raske saavutada tasakaalu RDA(minimaalsete) soovituslike koguste osas. Optimaalsete soovituste (ODI) saavutamiseks peame sageli toitumise puudujääke katma toidulisanditega. Esimene soovitus on minu poolt terviktoit toidulisandis ProVitality+ , mis sisaldab lipiide ja steroole ning karotenoide, mis on saadud porganditest, tomatitest, spinatist, paprikast, virsikutest, maasikatest ja aprikoosidest. Toode sisaldab puhast kalaõli, 18 üliolulist vitamiini ja mineraalainet. Loe lisaks …

Kokkuvõte
Kõik esitatud küsimused said seekord vastused, valmistatud toiduained maitstud ja soovitud uued valikud kaasagi ostetud. Kui tekivad uued küsimused, siis kutsun sind liituma FB grupiga “toitumisnõustamine.ee” .  Grupis jagavad toitumishuvilised oma kogemusi, saad esitada küsimusi ja lugeda vastuseid.

Tagasiside firmast
Meie meeskond jäi korraldatud seminariga väga rahule. Eks seda teoreetilist infot ja erinevaid soovitusi ole ju kuulda igalt poolt, aga palju ei ole võimalusi oma harjumustest ja vajadustest lähtudes sellel teemal arutleda. Suur kasu oligi just sellest, et kõik said enda puhul olulistele küsimustele vastused ning leidsid uusi võimalusi, kuidas oma igapäevaelu ilma suurema vaevata natukenegi tervislikumaks muuta. Alguses tundub kogu see teema väga keeruline ja jääb mulje nagu peaks tegema tohutuid järeleandmisi ja ümberkorraldusi, kuid tegelikkuses piisab mõnest väga heast nipist. Suured tänud Teile veelkord! Ade ja UAB Nestle Baltics Eesti Filiaal

Autor: Ene Mägi
Ene Mägi on toitumisnõustaja ja toidutehnoloog. Ene viib läbi praktilisi seminare ja aitab teha tervislikud valikud toitumises lihtsamaks. Uuri mida saaksid sina enda heaks teha juba täna: Toitumisnõustaja Sõnumid